Mi történik gimi után?

 

Rajnai Rebeka :  Moholy-Nagy Művészeti Egyetem ’Divat- és textiltervezés’ MA szak, Larinne blog szerkesztője
Először a Budapesti Kommunikációs Főiskola kézműves-öltözék szakára jártam, itt szereztem meg a BA diplomámat. Nagyon szerettem ezt a szakot, és csak ajánlani tudom. A MOME BA szakjaira rettentő nehéz bekerülni, főleg első próbálkozásra, így kerültem én is a BKF-re, amit egy csöppet sem bánok. Mint a legtöbb kislányt, már engem is gyerekkoromtól fogva érdekelt a divattervezés. Először nem tartottam magam elég tehetségesnek ahhoz, hogy egy ilyen iskolába jelentkezzek, de azért gondoltam, hogy megpróbálom, és sikerült.

A blogomat még 2009-ben indítottam, először csak hobbiból, hogy megosszam az emberekkel azt a sok szépséget, ami az utamba kerül, de most már sokkal tudatosabban írom. Azóta rengeteg szakmabeli emberrel megismerkedtem, illetve hívtak meg különböző bemutatóra és rendezvényre. Így kerültem be az Elle magazin egyik számába. Aki ezen, vagy hasonló művészeti területen szeretne dolgozni, annak nagyon fontos aktívan jelen lenni az interneten.


Petrőcz Jordán, Elte bölcsészettudományi kar, történelem szak, 2. éves
Annak ellenére, hogy a közhangulat azt sugallja, hogy nincs sok értelme a bölcsész tudományoknak, sokkal több a lehetőség az itt megszerzett tudás felhasználására, mint azt sokan gondolják. Rendkívül univerzális ebből a szempontból az itt átvehető tudás és tapasztalat. Van, ahogy mások példájából is látom, ami szikrát gyújthat akár egy jó üzleti ötlethez is, míg mások számára a humán szakirány lesz életre szóló elhívatás. A történelem szakon például a legtöbb tanártól nem egy megrágott gondolatsort kapunk. Megadják nekünk a szabadságot, hogy a tényeket átgondolva más álláspontot válasszunk, mint ők. Szívesen veszik azt is, ha kritikus felvetéseket teszünk az adott teóriához. Ugyanakkor azt is elvárják, hogy kész érvekkel álljon elő az ember, ha valamit megkérdőjelez. Akik komolyabban érdeklődnek a történelem iránt, itt részletesen elmélyülhetnek egy adott témában. Akik szeretnek nyelvet tanulni és abban profi szintre jutni, azoknak temérdek lehetőség nyílik, hiszen szinte minden nyelvet tanítanak, rendkívül magas szinten. És azok számára, akik tanítani szeretnének, iskolában, gimnáziumban vagy egyetemen, a bölcsészkar kiváló lehetőségeket nyújt. 

Horváth Máté: Corvinus Egyetem, Gazdaság informatika szak
Gimnáziumban nem tudtam eldönteni, hogy merre menjek. Azt tudtam, hogy informatikához kötődő dologgal szeretnék foglalkozni. Szülői inspirációra megnéztem a Corvinuson a gazdaság-informatikus szakot. Ez a szak egy olyan jellegű informatikai tudást nyújt, ami ki van bővítve gazdasági látókörrel. Mikor üzleti szférával találkozol megérted a nyelvüket, annyira, hogy megfelelő informatikát tudjál nekik biztosítani. Mi egy hidat képzünk az informatikusok és a közgazdászok között. Maga az egyetem az ország talán legszabadabb légkörű, talán a legliberálisabb egyeteme. A diákélet rendkívül pezsgő. Sok a neves szakkollégium és a diákszervezet. Mindegyik szervezet része a bulizás, de változó, hogy mennyire tolerálják, ha nem veszel részt benne. A Corvinust olyanoknak ajánlanám, akinek van valamilyen szintű gazdasági affinitása, és úgy érzi, hogy van vezetői ambíciója. Olyan sok szak van az egyetemen, hogy azon belül már teljesen egyén függő, hogy mit választasz.  

Surjányi Dávid: ELTE Jogi Kar
A gimnázium utolsó előtti évében sikerült eldöntenem, hogy jogra megyek. Fel kellett mérnem, hogy megéri-e ez nekem, akarok-e ilyesmivel foglalkozni, és mikor rájöttem, hogy nagyon sok érdekes és fontos irányba lehet jogi ismeretekkel elindulni, akkor ráálltam a tanulásra. Ha valaki jogra akar jönni, érdemes minden korábbi lemaradást behozni, és előre szokni a nagy mennyiségű tanulást. Ugyanis elhihetitek azt, amit én nem hittem el annak idején: az egész érettségi könnyebb, mint a jogon egy vizsgaidőszak. A ELTE jogi karának gyenge pontja, hogy személytelen tömegoktatás zajlik - alig van tanár, aki hajlandó leszállni a diákok szintjére, hogy mentorként támogassa őket. De azért így is akadnak oktatók, akikkel jól jársz, ha rájuk lelsz. Önképző körök, szakkollégiumok és tudományos diákkörök működnek az egyetemen. Jómagam is része vagyok egy önképző körnek (immár egyesületnek), de ez heti szintű időbefektetést igényel. Az ELTE diploma a legnagyobb presztízsű a magyar jogászi életben, éppen ezért meg kell érte dolgozni. Bekerülni sem könnyű, bennmaradni még nehezebb. De a szorgalmat és kegyelmet párosítva csak jó sülhet ki belőle!

Kartali Kitti: Szent István Egyetem, Állatorvosi Kar, Állatorvosi Szak
Már gyerek koromban is nagyon szerettem az állatokat, de az nem tudatosult bennem, hogy velük szeretnék foglalkozni. Mikor a gimnáziumban tagozat választásra került sor, nem tudtam dönteni. Sokan mondták, hogy menjek általánosra, mert onnan bármi lehetek, de addig nem volt békességem, amíg át nem írattam magam biosz-kémiára. Gimnázium alatt már tudtam, hogy állatorvos szeretnék lenni, mert egyszer egy ismerősömnél megnéztem, hogy pontosan mit csinálnak, és rájöttem, hogy nekem való. Az első évem mámoros volt, aztán egyre jobban kezdtem belelátni az egyetem rosszabb dolgaiba is. Nem tud mindenki praxisban elhelyezkedni, van, aki élelmiszer higiénikus lesz. Ez az egyetem egész más, mint a többi, sokkal magának valóbb, zártabb. Nehéz szavakkal leírni. Néha úgy érzem, hogy a gravitáció is másképp működik. Csak annak ajánlom az egyetemet, aki elhívatottságból állatorvosira szeretne menni.

Vári Sándor: NKE-RTK Gazdaságvédelmi Nyomozó Szak
Én eredetileg közgazdász pályára készültem, de az utolsó évben megváltoztak a továbbtanulási lehetőségek, ezért más szakirányok, szakok felé is nyitnom kellett, így került első helyre a Rendőrtiszti Főiskola, a mai NKE-RTK. A sport eredményeim kiemelkedőek voltak, mellyel a fizikai alkalmassági nem jelentett gondot, emellett a pontszámaim is meg voltak a kiválasztott gazdaságvédelmi szakra, melyen belül a bűnügy mellett a közgazdaságra is nagy hangsúly van fektetve. A képzés alatt és a végzést követően az egyéb szakok mellett a nyomozáson belül is lehet specializálódni különböző területekre, például bűnügyi (pl. életellenes, vagyonellenes, gyermek-, ifjúsági bűncselekmények), gazdaságvédelmi (korrupció, pénzhamisítás) és pénzügyi, ami többek között adócsalással is foglalkozik. Ez az iskola speciális, mivel egy alapkiképzéssel kezdődik, amely egy fizikai, alaki és főleg mentális kiképzés, mint a katonaságnál. A szakaszok ez alatt hamar összeszoknak, egység és összetartás alakul ki, mert ha valaki elront vagy elhibáz valamit, akkor mindenki büntetést kap. A 3 éves képzés alatt az átlagostól eltérő mind fizikailag, mind tematikailag összetettebb testnevelés óráink vannak. Tanulunk önvédelmet, bilincselési,fogási, elvezetési technikákat, illetve más tantárgy keretein belül természetesen lövészetet is. A rendőrség biztos munkahelyet, egzisztencia kialakítási lehetőséget kínál, mindenkinek biztosítva van az elhelyezése a cégnél, amelyről szerződésünk is van. Én csak ajánlanitudom ezt az iskolát azoknak, akik nem riadnak vissza a kihívásoktól.

Szilágyi Annamária
Általános iskola óta motoszkált bennem a gondolat, hogy orvosira jelentkezzek, ám nem szerettem volna magamat hamar elkötelezni, így sokáig nyitott maradtam más területekre is. Végül csupán végzősként döntöttem el, hogy az ide fogok jelentkezni. Meglepőnek tűnhet, ám én mégis azt gondolom, hogy az orvosi diplomával rengeteg különböző helyen lehet elhelyezkedni. A hallgatók legnagyobb százaléka, a klinikumban, tehát beteg ellátással fog foglalkozni. Már önmagában ez is nagy variációs lehetőséget hordoz, hiszen egészen más egy szívsebész és egy bőrgyógyász munkája. Ezen felül izgalmas kutatási lehetőségek is vannak, illetve többen a gazdasági szektorban, például gyógyszergyáraknál helyezkednek el.  Rengeteg külföldi hallgatóval találkozunk az egyetemen, hiszen a világ számos országából érkeznek ide tanulni Ázsiától Amerikáig. Amit én kifejezetten szeretek, hogy a nagynak mondható évfolyam kisebb 15-20 fős csoportokra van osztva, akikkel minden gyakorlatunk együtt van. Így idővel nagyon jó közösségek alakulhatnak ki, így jó hangulatban telnek a közös órák és segíthetjük egymást a tanulásban is. A Budapesti Orvostanhallgatók Egyesületének segítségével lehetőség van arra, hogy a  kötelező nyári gyakorlatokat külföldön, szinte a világ bármely pontján végezzük el. Ezeken túl én tagja vagyok a Hallgatói Önkormányzatnak, ahol rendezvények szervezése mellett fontos szerepet kap a hallgatói érdekek képviselete az oktatók felé. 

 
Posted on January 16, 2015 and filed under Továbbtanulás, 201303, Pogácsás Vera.