A reklám(osok) helye

Váltig állítom, hogy egy marketingesnek vagy reklámosnak sosem szabad megrekednie egy szinten, ha igazán jó akar lenni. Ahhoz, hogy újra és újra homlokon csókoljon bennünket a múzsa, tennünk kell. Cikkeket olvasnunk, tájékozódnunk és olyan rendezvényekre igyekeznünk bejutni, ahol megfordulnak igazi nagy koponyák, a kreatív szakma krémje, akik elmondják véleményüket és a legújabb trendekről informálnak bennünket.

Na ezt tartjuk szem előtt, mikor reggel fél hatkor felver bennünket az ébresztő, és legalább két perccel korábban a megbeszélt időponthoz képest megpróbálunk odaérni, ugyanis Oszkár, a telekocsi nem vár. Erőteljesen próbáljuk megőrízni optimizmusunkat amikor poggyászunkkal kezünkben kapkodva keressük melyik irányban is kellene felszállnunk a metróra. Bár egy vidéki számára megpróbáltatást jelentenek ezek, de azonnal kárpótolva érezzük magunkat, mikor megpillantjuk a hosszú gyalogtúra után a keresett helyszínt és még a házszám is stimmel.

A brainstorming végére sikerül megérkeznünk, átjár bennünket az érzés, mint, aki gyakorlatilag hazaért. Mindenki barátságos velünk, nyakunkban már fityeg is a névre szóló táblácska, és mi elégedetten keressük a pénztárcánkat, hogy kifizessük az árt azért, hogy itt lehetünk. Míg a nespresso finoman gőzőlög a papírpohárban, addig szemügyre vesszük a termet. A loftos beltér nagy fémcsövekkel, a futurusztikus székek, akár a Star Trekben, vagy a motiváló idézetek a falon, és az elmaradhatatlan apple gépek (mi más?!), minden kreatív álma.

Lenyűgözöttségünket az előadások naprakészsége, előadásmódja és minősége csak tetőzi. Az unalomig ismételt marketinges szabályok és tudnivalók helyett, tippekkel, trükkökkel találkozunk és mindezt ráadásul jópofa körítésben kapjuk. Itt a kávénak is szabadság íze van, itt az ember mer gondolkozni, kérdezni, és nem nézi hülyének érte senki. Végre nem öreg csókák magyaráznak monoton módon, hanem fiatal szimpatikus és lelkes arcok beszélnek nekünk teljesen más aspektusból a vállalkozás indításról, a céges arculatról, a meggyőző kommunikációról vagy épp a hatékony hirdetésről Facebookon. Minden olyan kreatív és frappáns. Az előadások alkalmával van szerencsénk megtudni, hogy csak pontos számadatokból lehet stratégiát építeni és módosítani, hogy a Facebook nem engedélyezi az idealizált képeket vagy éppen milyen a hatásos lift beszéd. Odaadóan figyelünk, szorgosan jegyzetelünk, és a nap elteltével mire betelnek jegyzetfüzetünk lapjai, egyre okosabbnak és elszántabbnak érezzük magunkat az új feladatokkal és kihívásokkal szemben és a legjobb benne, hogy senki nem kéri tőlünk, hogy kreativitásunknak határt szabjunk vagy realitásérzékünket feláldozzuk a marketing oltárán.

Azonban nem csak szakmai szempontból mondható hasznosnak és kellemesnek utunk, ugyanis szervezőink maximálisan igyekeznek élményeket szerezni számunkra, így mikor másnap délután indulásunkra kerül sor, annyi élménnyel felpakolva megyünk vissza szeretett városunkba Szegedre, ami azt hiszem két hétre is kitart nekünk. A séták a tereken, a négyes metróállomás scifibe illő terei, az AHOY! kávézó színes székei, és varróasztalkái, a barátságos légkör, a kommunikációs előadó házi kedvence, Bátor a mindenki figyelmét elvonó kutya, a sok ötlet, kérdés, és válasz, csak úgy zsong a fejünk mire hazaérünk.

Mi, marketingesek és mi, általában emberek nagyon is megjegyezzük ha egy rendezvény színvonalas, és várakozásunkat felülmúlja: így bátran kijelenthetjük, hogy nagy respect a szervezőknek.

Debreczeni Szilvia, Szeged

A K!áltójel szervezte Vállalkozásfejlesztés, Média & Marketing táborról készült videók meg tekinthetők itt és itt

Képek: Dósa Győző, fotóblogja megtekinthető itt

További képek, hírek videók a K!áltójel Facebook oldalán

Posted on July 29, 2015 and filed under Programok.